• Półkolonie z robotyki

          • W dniach 30.01-03.02.2023 r. grupa 18 uczniów wzięła udział w półkoloniach z robotyki. Warsztaty te zostały przeprowadzone w trzech grupach przez instruktorów z "Małego Inżyniera" w ramach realizacji projektu "Akademia Nauki w Szkole Podstawowej w Szumowie". 

            Przez pięć dni uczniowie poznawali tajniki konstruowania i programowania, by w rezultacie zbudowane przez nich roboty wykonały "zlecone" im zadania. 

          • ALFIK MATEMATYCZNY

          •  

            W dniu 23 listopada 2022 roku 36 uczniów Szkoły Podstawowej w Szumowie wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym „Alfik Matematyczny”. Jest to popularny konkurs motywujący uczniów do rozwijania samodzielności, twórczego myślenia, samodyscypliny oraz podejmowania intelektualnych wyzwań. Konkurs pozwala diagnozować potencjał i zaangażowanie uczniów jak również odkrywać ich uzdolnienia i talenty matematyczne.

            W konkursie tym nasi uczniowie zajęli wysokie lokaty. Uczeń klasy Va Krystian Suski zajął 4. miejsce w województwie podlaskim, Maja Truchel klasa Va – 8. miejsce.

            Na wyróżnienie zasługują również: Mikołaj Bączyk, Maciej Jastrzębski i Mikołaj Mieczkowski z klasy I oraz Apolonia Rudzka z klasy III, Aleksander Koda klasa Va, Maciej Pajdowski i Tobiasz Dzieniszewski z klasy VI, Adam Talacha z klasy VIIIb.

          • VENI, VIDI, VICI - relacja z pobytu młodzieży w Grecji

          • Od 29 maja do 9 czerwca 30 uczniów Zespołu Szkół w Szumowie brało udział w grupowej mobilności w Grecji . Wyjazd odbył się dzięki dofinansowaniu z programu Erasmus +, Akcja KA122 na realizację projektu: „Poznajmy razem świat!”. Uczestnicy przebywali w malowniczej miejscowości – Platamonas nad Morzem Egejskim u podnóża majestatycznego masywu Olimpu.

            Głównymi celami projektu były: podniesienie kompetencji językowych uczniów oraz poszerzenie wiedzy i umiejętności praktycznych  z zakresu kultury, rozbudzania pasji i poszukiwania własnej drogi w obszarach sztuki.

            Do realizacji powyższych celów posłużyły różnorodne zajęcia prowadzone przez organizację przyjmującą - Platon School w Katerini (Grecja) oraz lokalne wycieczki w regionie riwiery olimpijskiej. Na zajęciach w greckiej szkole uczestnicy projektu poznawali elementy kultury i sztuki helleńskiej oraz doskonalili umiejętności językowe. Nabytą wiedzę i umiejętności utrwalali poprzez aktywne odkrywanie odwiedzając wiele ciekawych miejsc i zabytków w okolicy.

            Aktywne uczestnictwo w projekcie Erasmus+ było dla naszej szkoły niezwykle ważne z punktu widzenia efektywnej wymiany dobrych praktyk, możliwości wspierania się zdobytym doświadczeniem i wsparciem w procesie wdrażania zmian oraz budowania sieci instytucji współpracujących ze sobą. Uczniowie zdobyli nowe kompetencje związane ze znajomością języka obcego, poszerzyli swoje słownictwo, pokonali barierę językową, poznali historię i kulturę Grecji, poszerzyli wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu kultury oraz rozbudzili w sobie pasje w poszukiwaniu własnej drogi w obszarach sztuki.

            Magdalena Staniaszek

            Projekt został  zrealizowany w partnerstwie z dwiema szkołami greckimi: Makogianni school w Katerini oraz Platon school w Larisiew ramach sektora Edukacja Szkolna, Akcja 1, Mobilność uczniów i kadry edukacji szkolnej i był współfinansowany przez Unię Europejską.